Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya yönetimi, bilhassa online teknolojinin pandemi ile birlikte son yıllarda kullanım açısından tavan yapmış olduğu günümüzde pek çok firma ile işletmelerin yoğun olarak çok fazla destek aldığı müşteri etkileşimleri arasında yer almaktadır.
Bu etkileşimi faydalı hale getirmek ve diri tutma amaçlı olarak iyi bir sosyal medya yönetimi ile, mevcut sosyal medya hesaplarınızın nasıl yürütülmesi gerektiğini, olası bir kriz anında ne şekilde aşamalar ile süreçlerin takip edilmesi gerektiğini ve oldukça sağlam bir imaj yönetimine ve sürdürülebilir olmasına dair hangi aşamalarla ulaşılabileceğini deneyimleyerek görmüş olursunuz.
Üstelik bu yönetim aşamalarında stratejik kararlar ile geliştirilecek olan takipçi etkileşimi de, mevcut müşteri potansiyellerinin iki yada daha fazla katları şeklinde artış göstermesine de sebep olacaktır.
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
Kurumsal sosyal medya yönetimi piyasada sanıldığı kadar basit bir işlem değildir. Sadece post gönderimi sağlamak tek başına yeterli olmayacağından bu süreçleri takip edip izleme ve raporlama ile etkileşimi doğru hedef kitlelere çevirmenin analizi oldukça önemlidir. Profesyonel kalitede sosyal medya yönetimi yapılabilmesi için ilgili kişi ya da firmanın pazarlamadan kurumsal iletişime kadar geniş kapsamda geniş bir bilgi ve birikimi sahibi olması olmazsa olmazlar arasındadır.
Sosyal medya yönetimi Türkie’de sıklıkla aşağıdakisosyal medya kanallarında yapılan gelişimiş uygulama, analiz ve çalışmalarını kapsamaktadır:
Listeden de anlaşıldığı üzere birbirinden farklı etkileşim ve kitlelere sahip olan bu platformlarda, sosyal medyada insanların nelere ve ilgi duydukları alanlara göre çalışmalar yapılması hedef kitle analizi ile mükün olmakta ve bu sayede potansiyel müşteri olma profiline en uygun olan sosyal medya kullanıcısı kişilere ulaşılması hedeflenmektedir. Bu nedenle zayıf dönüşler ile karşılaşmamak adına kurumsal sosyal medya yönetimi tecrübe ve ileri teknikler içerdiğinden çalışmalara özen gösterilmesi önemlidir.
Sosyal Medyada Samimi Bir İletişim Dili Kullanımı
Samimi dil kullanımı, kurumsal sosyal medya yönetimi konusunda esasen dikkat edilmesi gereken ilk kuralların en başında kendine yer bulmaktadır. Bilhassa marka ve hizmetleri hakkında potansiyel müşteri adayları sosyal medya üzerinden alakalı alakasız da olsa pek çok soru yöneltilmesi kaçınılmazdır.
Bu kişilerin talepleri olan sorularına yanıt verirken şayet aşırı resmi bir dil kullanımından kaçınılarak samimi ve dostane bir yaklaşımda bulunulması, sosyal medya yönetimi konusunda o markaya artı puan kaydedilmesini sağlayacaktır.
Ayrıca her kişi ile de aşırı samimiyetten de kaçınılması ve kurumsallık ile samimiyet arasındaki ince ve hassas olan dengenin tutturulması gerekmektedir. Aynı şekilde potensiyel alaklı trafiği oluşturan internet kullanıcılarının da sosyal medya üzerinden yöneltmiş olduğu sorulara mümkün mertebe ılımlı ve samimi bir dille cevap verilerek sıcak bir sohbetin oluşturulmasına özen gösterilmeidir..
Potansiyel Hedef Kitleyi Genişletmek İçin Kampanyalar
Hedef kitlenin potansiyelini artırmak için kampanya ve promosyonlar, sosyal medya yönetimi konusunda sıklıkla başvurulan oldukça faydalı ve çok kısa sürede olumlu sonuçlar veren pazarlama araçlarından biridir.
Bu tür etkinlikler sayesinde sosyal medya üzerinden nispeten düşük bütçeler ile daha yüksek ve geniş kişi sayısı barındıran hedef kitleye ulaşım sağlamak son derece mümkün olabilmektedir.
Belirli zaman aralıklarında müşteri sadakati açısından takipçilere yönelik oluşturulan çekiliş gibi kampanyaların ya da dağıtılacak olan indirim kuponlarının marka bilinirliği ve güvenin de oluşmasını sağladığı için oldukça önemlidir.
Sosyal Medya Paylaşımlarında Objektif Tutum
Sosyal medya paylaşımlarında objektif tutum potansiyel müşteri etikelişmi açısından çok önemlidir. Herhangi bir olumsuz tartışmanın içine girmemek için sosyal medya paylaşımlarında mümkün mertebe ve hatta kesinlikle taraf tutulmamasına özen gösterilmelidir. Bu ince hususa alanında deneyimli kalifiye sosyal medya uzmanları elbette çok dikkat etmektedir.
Sosyal Medya Reklamlarının Kullanımı
Sosyal medya reklamları kullanılması ile hedeflenen ve potansiyeli olduğu düşünülen büyük kitlelere ulaşmak doğru planlama ile tahmin edildiğinden birkaç tık daha erişilebilir bir hale gelebilmektedir. Hedef kitlenin sadece yalın etkileşimler ile birlikte organik bir biçimde büyümesi ciddi oranda zaman kaybına neden olabilir. Bu sebeple rakiplerden geri kalmamak ve potansiyele ulaşma hızını artırmak adına sosyal medya reklamları tercih edilerek marka bilinirliğinin artırılması uygun bütçeler kullanılarak mümkün olmaktadır.
Sosyal medya reklamlarına ayrılan kimi zaman hatırı sayılır kimi zaman da gayet küçük bütçeler ile yüksek adette pozitif geri dönüşler elde etmek sanıldığından çok daha kolaydır.
Bu şekilde sosyal medya yönetimi konusundan uzmanlar ile çalışılmasına mutlaka dikkat edilmelidir.