Anahtar Kelimenin Domain’in İçinde Olması Ne Kadar önemlidir?

Arandığında üst sıralarda görünmek için talep edilen anahtar kelimenin domain içerisinde yer alması her zaman çok büyük bir etki yaratmaz. Fakat, domain içinde bir anahtar kelimeye sahip olmak sitenizin anahtar kelime arasında alakalılık sinyali verir.

Birebir eşleşen alan adlarının tld kısmına bakılmaksızın pek çok paravan siteler ve içerik stratejisi çokta üst düzeyde olmayan sade bloglar tarafından (ekseriyetle) kullanılıyor olması nedeni ile bu kısımda daha sıkı bir kotrolü Google Seo konusunda sürdürülebiliyor.  Buna karşın, son bir algoritma değişikliği olan Penguen güncellemesinin EMD (doğrudan) eşleşen anchor text’ler için hem keyword domain konusunda hem de alınan linkler babında sıkı bir denetim getirdiğini söyleyebiliriz. Bu verilere göre, “en uygun fiyatlı vinç” aramasını hedefliyorsanız şayet, kısa vadede “enuygunfiyatlivinc.com” alan adını almak ve stratejinizi bu anchor text doğrultusunda yürütmek çok akılcı bir fikir olmayabilir.

Anahtar Kelimenin Domain İçinde Olması Dezavantaj mıdır Yoksa?

Uzun vadede bu şekilde arama anahtar kelimelerin yer aldığı alan adlarının değerinin daha da aşağı ineceğine inanılıyor. Google’ın uzun zamandır bu alan adlarına değer veriyor olması ancak buna karşın pek çok spam sinyalini de bu alanlardan alıyor olması uzun vadede doğrudan eşleşen alan adlarına karşı olumsuz bir durum olarak yorumlanabilir..

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

WhatsApp chat